A la matèria de Disseny, a l’Institut Jaume I de Salou, ens hem concentrat durant el primer trimestre, en l'àmbit del disseny gràfic. Durant la setmana que vam estudiar la tipografia i tots els aspectes que s'hi relacionen, vaig proposar aquesta activitat de les proves PAU.
L'enunciat demanava el disseny d'un logotip per a una línia de productes
higiene personal i cosmètics, amb el nom Oè,
amb una o i una è amb accent obert. La fusió de les dues lletres es podia fer
amb majúscules, minúscules o combinades, segons el criteri de l'alumnat. Es
podien usar els colors blanc, verd clar (el més semblant als tons de l’Aloe
vera) i daurat. I el resultat gràfic havia de transmetre que es tractava d’una
gamma de productes sans i naturals, però també molt actuals. Igualment
l'enunciat plantejava que es mostrés la col·locació d'aquest logotip en una
coŀlecció d’envasos de mides i formes diferents.
En concret proposava un mínim
de quatre aplicacions del logotip d’Oè
en envasos de productes ben diferenciats (per exemple: un pot de bàlsam labial,
una pastilla de sabó de mans, un pot petit de crema facial, una ampolla de
xampú o un pot de crema corporal), de manera que tots els productes tinguessin
una cohesió gràfica i s’identifiquessin ràpidament que es tractava de la
mateixa marca. Com sempre, aquesta activitat es va resoldre a classe en dues
hores, amb possibilitat de millora a casa. Us mostro tot seguit, els millors
resultats.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada